Minsta beställningssumma och kostnad för frakt

Minsta beställningssumma är 50 kr.
För köp mellan 50-800 kr tillämpas en enhetlig kostnad för frakt på 49 kr (inkl. moms) inom Sverige.

För köp över 800 kr debiteras ingen kostnad för frakt, inom Sverige.

 

Betalsätt

Kortbetalning/Direktbetalning via bank sker via PayPal som är ett e-handelsföretag, som erbjuder tjänster för betalningar och penningöverföringar över Internet och via mobil. Med PayPal kan man betala och överföra pengar utan att avslöja sina betalningsuppgifter. Välj mellan att antingen betala med kontosaldot på PayPal, eller med det kreditkort du valt att koppla till PayPal-kontot. PayPal fungerar som ett elektroniskt alternativ till traditionella betalningsmetoder som checkar och betalningsanvisningar.

De betalningsuppgifter som registreras krypteras och lagras på PayPals servrar och lämnas inte ut till de webbplatser kunden handlar på. PayPal erbjuder även köpar- och säljarskydd.

 

Leverans

Leveranser sker vanligtvis genom PostNord, före detta Posten AB. Vid större och skrymmande paket kan leverans även ske med annat fraktbolag. Normal leveranstid är 3-5 arbetsdagar med reservation för att någon produkt tillfälligt kan vara slut i lagret.


Lagring av personuppgifter

När Du gör din beställning hos Re:store uppger du Dina personuppgifter såsom namn, adress, telefonnummer och e-post. I samband med Din beställning godkänner Du att Re:store lagrar och använder Dina uppgifter i vår verksamhet för att Re:store ska kunna fullfölja åtagandet gentemot dig.

Re:store lämnar inte ut Dina personuppgifter till tredje part.  

Enligt Personuppgiftslagen har Du rätt att få den information som Re:store har registrerat. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan Du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta Re:store via epost: restore.se@om.org

 

Reklamationer & Returer

Konsumentköplagen gäller när du handlar varor hos Re:store. Du har alltid 14 dagars bytesrätt/ ångerrätt på samtliga varor från det att du mottagit varan (dvs då försändelsen nått dig i brevlådan eller hämtats ut på ditt utlämningsställe). Kontrollera alltid att varan är felfri. En vara kan reklameras om varan har fabrikationsfel eller på annat sätt är defekt. Skulle varan vara skadad eller på annat sätt defekt eller om du fått fel vara/fel antal ber vi dig kontakta oss omedelbart. Vid reklamation av felaktig vara står Re:store för fraktkostnaden. Meddela ditt bankkonto/ Pg/ Bg för återbetalning av fraktkostnad! Efter att Re:store mottagit och kontrollerat varan sänder vi dig ett nytt exemplar av den vara du beställt. Vid eventuellt återköp får du tillbaka dina pengar på angivet konto inom 30 dagar.